Från vänster Line Skaane och Leif Westgård (båda från Stormberg), Jon Peder Saxe och Roger Mo från Elefun. (Foto: Birger Morken, Bring)
|
Kriterier för innovationspriset
Tonvikten ligger här på innovation. Det kan vara allt från köpupplevelsen och kundservicen till produkterbjudanden, logistiklösningar och miljöåtgärder. De nominerade behöver inte vara innovativa på alla områden utan det kan vara de små enkla sakerna som gör att nätbutiken sticker ut på ett sätt som är en inspiration och imitation för andra nätbutiker.
|
Nominerade
Vi var i gott sällskap då övriga nominerade i vår kategori var HTH och Stormberg. Båda hade väldigt fina webblösningar, och vi hade personligen mest tro på att HTH skulle gå med segern. Däremot var det vi som vann medan Stormberg gick iväg med priset för bästa webbutik.
Övriga nominerade till årets webbutik var Vinmomopolet, Bleieboden, Lille Vinkelsko och Kondomeriet.
|
Videopresentation av de nominerade i kategorin Invasjonsprisen
|
Juryns resonemang
Årets innovatör har utvecklats för och av entusiaster inom sitt område och det märks. Med innovativa lösningar och bra kundservice präglas butiken av att de är väldigt professionella, men framför allt tycker de att det är roligt att göra affärer med de produkter de säljer och vill att kunden ska ha lika roligt.
Kundengagemang fungerar mycket bra. Kontakten med kunden framkommer genom öppen dialog och feedback. Det här är en webbutik som flyger högt även om deras produkter lätt kraschar i händerna på kunden.
Vinnaren är: Elefun.no
|
Videobeskrivning av innovationspriset vid tilldelningen av 2010 års pris för onlineshopping.
|
Vi tackar dig!
Den enda anledningen till att vi har blivit vad vi är idag är ni som kunder. Att du säger vad du vill, och kommer med input om förbättringar och möjligheter på vår hemsida, hjälper oss att fortsätta utvecklingen. Vet att vi värdesätter dina åsikter! Även om alla inte följs upp så ska du veta att mycket av hur Elefun.no ser ut idag formas av dina input och åsikter.
|
Elefun firar segern
|
Föreläsningar och underhållning
Själva prisutdelningen ägde rum under middagen på kvällen. Till detta hade vi varit med om en lång och spännande dag med bland annat föreläsningar av psykologen och inspiratören Manuel Knight, industridesignern och affärsmannen Bård Eker, och tidigare BI-rektorn, numera VD för Lorange Institute of Business Peter Lorange.
Utöver föreläsningen ledde Ivar Dyrhaug oss genom en rolig kväll med bland annat underhållning från Oslo Fagottkor, norska talangvinnarna Quick och Henning Stranden minitrio.
|
Från vänster: Psykolog och inspiration Manuel Knight, industridesigner och affärsman Bård Eker, och tidigare BI-rektor, nu ordförande för Lorange Institute of Business Peter Lorange. Foto: http://skobloggen.lillevinkelsko.no
|
Överst från vänster: Föreläsare Ivar Dyrhaug ledde showen, Oslo Fagottkor framförde bl.a. deras version av Annie, Norske talangvinnare Quick imponerade med sin synkroniserade dans, och Henning Strandens minitrio fick folk att slingra sig i sina platser av skratt (och förlägenhet...). Foto: http://skobloggen.lillevinkelsko.no
|
Vi intervjuas av Ivar Dyrhaug efter uppdraget innovationspriset från verkställande direktören Arne Bjørndahl (till vänster). Foto: http://skobloggen.lillevinkelsko.no
|
Mer om...
Du kan läsa mer om Bring, Load och onlinepriset här: http://www.bring.no/load/Nethandelsprisene
|
Årets vinnare: Elefun.no
|