Gratis frakt över 1.500 kr. Vi förtullar!
HemBilarEldrivna bilarCrawler
Skriv produktblad

Vanquish H10 Optic Sparco - Crawler RTR

Tillhör kategori
Crawler
Handla nu, dela upp eller betala senare. Walley Läs mer
kr 8.495,-
3|2|488
ArtikelID: 65629, Produktnr: VPS09010B
LoadWalleyWidget
Produktinfo
Rekommenderade tillbehör
Tipsa en vän
Recensioner

Produktinformation

1/10
RTR
Tävlingsbil
2-3 sid
H10 Optic Sparco är en larvplattform på tävlingsnivå. Bilen kommer med en robust burkonstruktion, F10-axlar, 4-länksupphängning, integrerad glidplatta och axelmonterad servo för att nämna några. Bilen levereras som rtr med 35t borstmotor och esc, du behöver batteri och kompatibel laddare.

Rekommenderade tillbehör

PS! Produkttexten är maskinöversatt från norska.

Vanquish H10 Optic Sparco - Crawler RTR


Bilkaross

Karossen är tillverkad av slitstark formsprutad ABS, ofta kallad en "hård kropp", och gör H10 Optic till en robust och solid larvband med sina styva karosspaneler. Denna kropp är förmålad och dekalerad för att representera Sparco-stylingen.

Dolda batterier

Vart tar batteriet vägen? Den är snyggt gömd inuti karossen på förarsidan. Med en genialisk stiftdesign är batterilådan dimensionerad för att rymma ett kort 2-3S Lipo-batteri m/XT60 (93x36x42mm). Denna panel är också avtagbar på passagerarsidan, vilket gör den bekväm förvaring av vågtillbehör.

Vanquish H10 Optic Sparco - Crawler RTR


Ram stil

Framaxeln har ett hydrauliskt ramstyrsystem som ger en direkt och skyddad koppling mellan framdäcken. Servot döljs lågt bakom bakaxeln, vilket också ger den en bättre skalkänsla. Servot driver däcket på passagerarsidan och som överför rörelsen till den framåtvända ramen.

Framaxel

H10 Optic är utrustad med H10-axlar. Denna framaxel använder en offset "pumpadesign" och bär de vågkontrollkomponenter som nämns ovan. Den främre spärrdifferentialen använder en spiralskuren ring och pinjongdesign för effektiv kraftöverföring. Drivaxlarna använder universalknutar av metall för att överföra kraften till framdäcken. Hålls upp av S8E-stötar och hålls på plats av länkar i rostfritt stål, den här axeln sätter standarden för vad som är möjligt med skalprestanda.

Vanquish H10 Optic Sparco - Crawler RTR


Bakaxlar

Den bakre H10-axeln använder en centrerad "pumpadesign" och ger ett realistiskt utseende med stag gjutna in i baksidan av axelhuset. Internt finns det även spiralformade ring- och pinjongväxlar, precis som framaxeln, för att främja effektiviteten. Länkar i rostfritt stål används också med S8E stötdämpare för mjuk fjädring.

Transmission och elektronik

VRD-växellådan sitter lågt i chassit för att säkerställa en låg tyngdpunkt (CG). Detta hjälper till att hålla H10 balanserad samtidigt som den erbjuder en förutsägbar körstil. Drivs av en VM-1 35T borstad motor, med en sluten klocka design, får du bra vridmoment och hastighet. Den 3S LiPo-kompatibla VE-1 ESC använder en inbyggd BEC för att driva styrservot, plus eventuella tillbehör du lägger till. VT-1-radion ger dig ett brett utbud av justeringar plus två extra kanaler för uppgraderingar längs vägen.
Vanquish H10 Optic Sparco - Crawler RTR
Specifikationer
Skala1/10
Spänning2-3S LiPo
Längd457,2 Mm
Bredd247,65 Mm
Höjd196,85 Mm
Vikt2444G
Främre förhållande41,3:1
Ryggförhållande44,0:1
DäckYokohama Geolandar M/T 4,75 Red Compound


Nödvändiga tillbehör
  • 2-3S LiPo-batteri m/XT60 (93x36x42mm)
  • Kompatibel laddare
  • AA batteri för radio
  • Product details in english
    The H10 Optic RTR Trail Buggy was developed from the ground up as a purpose built ultimate trail truck. Styled after buggies that are designed to conquer difficult trails, the H10 caged chassis design allows for full view of the Yokohama Geolandar M/T?s. The H10 axles feature an increased width over the F10 axles and incorporate a scale hydraulic ram style steering. The servo is hidden behind the axle and tucks into the chassis during the suspension cycle, preserving the scale look while providing optimal performance. A 13.25? wheelbase and increased track width offer a new level of stability and capability with this 1.9 trail truck.

    The proven VFD transmission with its low motor placement provides the H10 chassis a balanced and predictable driving dynamic. The innovations dont stop there, the all new H10 Front axle has an integrated Hydro style ram steering system that provides a direct and protected link between the front tires and hides the servo low behind the rear axle to enhance the scale appearance. The all new Front and Rear H10 axles are exclusive to the H10 Trail Buggy platform with a 4-Link front and rear suspension and 8.11? hex width providing more stability.

    The Optic body design is made from durable injection molded ABS commonly referred to as a ?Hard Body? giving the H10 Optic a truly scale driving experience of a rugged and solid Trail Buggy with rigid body panels. Beneath the Optic body panels is a highly detailed ABS interior tray and 3D driver comfortably seated in Sparco EVO L QRT racing seat and decked out in a full Sparco competition racing suit, RF-5W helmet, and Land+ gloves. The access to your battery compartments couldnt be easier with a single pin and latch system holding each side panel on to gain quick access on the trail.
    Mer info på engelska

    Rekommenderade tillbehör

    Varta Industrial Pro AA batterier - 4stk
    3|323|4
    kr 29,-
    SkyRC E680 12/220V 80W Computerladdare
    3|701|235
    kr 699,-
    SkyRC T200 12 / 220V 2x100W Laddare
    3|127|235
    kr 1.399,-
    SkyRC S100 Neo Datorladdare AC100W/DC200W
    3|349|235
    kr 699,-
    Elefun LiPo-Safe Bag / Transportväska (M)
    3|358|523
    kr 159,-
    3s 1550mAh -100C - Gens Ace FunFly XT60
    3|17|313
    kr 259,-

    Produktrecensioner

    Tyvärr ingen feedback om denna produkt ännu.

    Ge din feedback
    Produkt
    Vanquish H10 Optic Sparco - Crawler RTR
    Välj betyg
    Rubrik
    Produktrecension
    Logga in här
    Riktlinjer
    Produktrecensioner är avsedda för att du ska dela din upplevelse med andra som söker kunskap om produkten. Irrelevant, oriktigt eller stötande innehåll kommer att tas bort.

    Frågor, reklamation e.l: kontakta oss direkt
    Flera tittade också på